حتي اگر گوشي تلفن همراهتان را خاموش کنيد، دولت آمريکا مي‌تواند آن را روشن کرده و داده‌هاي خصوصي‌تان را به سرقت ببرد.

به گزارش فارس به نقل از سي ان ان، اين تازه‌ترين اطلاعاتي است که ادوارد اسنودن در سالگرد آغاز افشاگري‌هاي خود در اختيار خبرنگاران شبکه ان بي سي قرار داده است.
وي در مصاحبه‌اي با برايان ويليامز خبرنگار اين شبکه تصريح کرده هک کردن گوشي‌هاي همراه از هر مدل و ساخت هر کارخانه‌اي براي جاسوسان کاخ سفيد ممکن است. کاربري که از گوشي وي جاسوسي مي‌شود تصور مي کند تلفن همراهش خاموش است، چون نمايشگر آن کار نمي‌کند. اما در پشت پرده ميکروفون گوشي روشن شده و دوربين آن هم در حال ضبط تصاوير است.
بر اساس توضيحات اسنودن، دولت آمريکا دکل‌هاي مخابراتي خاصي راه اندازي کرده و مي‌تواند گوشي هاي مورد نظرش را به طور خودکار به آنها متصل کند. براي اين کار کافيست دکل‌هاي ياد شده فرامين خاصي را در قالب امواج راديويي براي آنتن گوشي ارسال کنند. اين فرامين از سوي تراشه اصلي گوشي دريافت مي‌شوند و بر همين اساس فرايند خاموش و روشن کردن قلابي گوشي از راه دور اجرا مي شود.
در مرحله بعد گوشي هک شده و جاسوسان آمريکايي مي‌توانند هم به اطلاعات افراد دسترسي يابند و هم ميکروفون و دوربين گوشي را روشن نگهدارند. آنها از اين طريق مي توانند به موقعيت مکاني کاربران نيز پي ببرند.

اگر چه ادعا شده که اين روش صرفا براي شناسايي تروريست‌ها به کار مي رود، اما بسياري از مردم عادي آمريکا هم قرباني چنين حملاتي بوده‌اند و ساده‌ترين روش براي مقابله با اقداماتي از اين دست خارج کردن باتري گوشي براي قطع جريان برق آن است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: دفاعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:, | 9:42 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.